30 Ocak 2014

Geleceği Gösteren Liste: BBC Sound Of

Gözde Sarıhan
Indie May Kill

Her yılın başında açıklanan 15 isim. O yılı müzikleriyle esir alabileceği tahmin edilen 15 isim. BBC her yıl seçtiği bu 15 isimle adeta müzik dünyasının iplerini eline alıyor. Çünkü 2003'ten beri seçtiği bu isimlerin başarılarını buraya yazmakla bitiremeyiz. Her listenin birincisi gerçekten hepimizin ismini en az bir kere duyduğumuz müzisyenler. Mesela 50 Cent, Keane, Mika, Adele, Jessie J, Ellie Goulding, Haim... Listenin sadece birincileri tanınıyor sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Franz Ferdinand, Yeah Yeah Yeahs, Interpol, Dizzie Rascal, Razorlight, Florence + The Machine, MGMT, Skrillex, Azealia Banks bu ilk 10'a  giren isimlerden sadece birkaçı.


Bu listeden haberim Haim'i tanımamla oldu. Malum kendileri geçen senenin kazananları. Kazanması ile beraber müzik dünyasını sallaması da bir oldu zaten. (Birkaç yazı önce kendilerinden de bahsetmiştim zaten büyük bir heyecanla.) Sound Of listelerini kontrol ederken o kadar çok sevdiğim isme denk geldim ki, elimde olmadan 2014 listesini beklemeye başladım. Aralık 2013'te açıklanan ve bu yılı ele geçirecek 15 isim açıklanınca hemen hepsini teker teker dinledim. Favorilerimi belirleyip asıl günü beklemeye başladım. 10 Ocak 2014'te BBC resmi olarak sitesinde bu yılın ilk 5'ini açıkladı. İlk beşe girmesini beklediğim isimlerden üçünü listede görünce bayağı sevindim açıkçası. İddaa tutturmuş kadar oldum; ama hiçbir gelirim olmadan tutturulan iddaa.

Sözü daha fazla uzatmıyorum ve bu yılın ilk 5'ini geri sayımla sizinle paylaşmaktan gurur duyuyorum. Afiyet olsun.

5.GEORGE EZRA


'93 doğumlu Bristol'lü genç George Ezra. İlk şarkısı 'Angry Hill'i 2011'de YouTube üzerinden paylaşmış ama patlayışının bu yılda olacağı düşünülüyor. Görüntüsünün böyle hipster, çıtır gözüktüğüne bakmayın dinleyenleri şaşırtan bir sesi var George'un. Uzun listede en beğendiğim isimdi George Ezra o yüzden beşinci oluşu beni biraz üzdü. Ama bir yandan da ilk beşte olduğu için ve isminin bir kat daha fazla duyulacağından ötürü sevindim.

Daha fazlası için :  https://soundcloud.com/george-ezra  




4.SAMPHA


Sampha Sisay da öyle yeni yetme bir müzisyen değil aslında. 2009'dan bu yana müzik dünyasında. Drake, Solange Knowles, SBTRKT beraber çalıştığı isimlerden sadece birkaçı. Müzik dünyasına adım attığından bu yana hep EP'ler çıkarmış ama ben eminim ki bu listeden sonra Sampha'nın albümünü de en yakın zamanda göreceğiz.

Daha fazlası için : https://soundcloud.com/samphamusic




3.BANKS


Jillian Banks (sahne ismiyle BANKS) Los Angeles'lı bir müzisyen. 15 yaşından beri müzikle uğraşıyor; idolleri ise Lauryn Hill ve Fiona Apple. Kendi sesini 'ateş, yürek, ilahi ve dumanlı karanlık mavimtrak bir şey' olarak nitelendiriyor. Bu tanımlamanın üstüne zaten ben daha fazla bir şey ekleyemeyeceğim. Gerçekten de çok güzel bir sesi var. Yaptığı müziğin ritmine de inanılmaz uyuyor bu güzel sesi. Listede olmasını kesinkes istediğim isimlerden diğeri de Banks idi.




2.ELLA EYRE


Kıvırcık saçlı biri olarak bir dizide, bir filmde kıvırcık saçlı birini gördüm mü gönlümü kazanıyor. Benzeri müzisyenler için de geçerli. Kıvırcık saçlı kadın müzisyen görünce saçma bir şekilde kendimle ve kıvırcıklarla gurur duyuyorum. Ella Eyre (gerçek ismiyle Ella McMahon) on beş isim açıklandığında ilk dinlediğim isimlerdendi ama ilk beşe girebileceğini düşündüğüm bir isim olmamıştı açıkçası. O yüzden ismini listede ikinci olarak görünce bayağı şaşırmıştım. Bu şaşkınlığın üzerine 'Acaba ne kaçırdım ben Ella'da?' diye düşünerek yazıyı hazırlama sürecinde en çok Ella Eyre'yi dinledim. Ve gerçekten bayağı şey kaçırmışım. Saçlarının ve kendisinin güzelliği kadar müziği, sesi de güzelmiş Ella'nın. Remixlerinin de yakın zamanda da kulüplerde duyulacağından eminim. Bir not kendisi George Ezra gibi gencecik bir isim; '94 doğumlu.

Daha fazlası için :  https://soundcloud.com/ellaeyre




1.SAM SMITH


'92 doğumlu bu İngiliz sanatçıyı aslında hepimiz tanıyoruz. Kendisi tüm yazı hakimiyeti altına alan şarkı Naughty Boy- La La La'yı seslendiren kişi aslında. Gerçi ben o şarkıyı hiç sevmemiştim, hala da sevmem; hatta adaylar arasında Sam Smith ismini görünce belli bir süre 'Of ya ne alaka bu adam şimdi?' falan demiştim ama Soundcloud'a girip de Sam Smith'i solo dinleyince benim için her şey değişti. Sözleri, müziği ve müzik adına her ne yapıyorsa hepsi birinciliği olmasa bile listenin ilk beşindeki herhangi bir yeri sonuna kadar kazanabilecek yeterlilikte olan bir isimdi benim için Sam Smith. BBC de benim gibi düşünmüş olacak ki Sam Smith ipi göğüsledi. Şarkılarının orijinal hali bin puanken, akustik halleri bin beş yüz puan. Kendisi Sound of 2014'ün birincisi olduğundan ona iltimas geçeceğim ve iki şarkısını sizinle paylaşacağım.

Daha fazlası için : https://soundcloud.com/samsmithworld  





Listeyi bitirdik sevgili Indie May Kill okuyucuları fakat sizinle paylaşmazsam içimde kalacak iki isim var. Listenin ilk beşine giremediler ama bu listeyi ben hazırlıyor olsaydım kesinlikle yer alırlardı.
Biri kızıl mı kızıl, çilli mi çilli '95 doğumlu İngiliz şarkıcı Chlöe Howl. Diğeri İsveç-Avustralya karışımı '91 doğumlu ikiz kız kardeşler Say Lou Lou. İki isim de o kadar başarılı ki bence, 2014'ü onları duymadan kapatmayacağız.

Daha fazlası için:


Chlöe Howl : https://soundcloud.com/chloehowl







BBC'ye bize önceden böyle güzel müzisyenlerden haberler getirdiği için teşekkürlerimi bir borç bilirim. Umarım siz de bu isimleri beğenmişsinizdir; favorileriniz için yorumlarınızı bekliyorum.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
Mucuksle.

1 yorum:

  1. BANKS, Chlöe Howl ve en çok da Ella Eyre'a taptım. BBC Sound Of'u bundan sonra -büyük ihtimalle senin sayende- daha fazla takip edeceğim. :)

    YanıtlaSil

.