3 Mart 2014

90'lara Yolculuk: My Mad Fat Diary

                                                                                                             Gözde Sarıhan
 Indie May Kill 


Kıyısından köşesinden müziği içeren dizi ve filmlere olan ilgimi biliyorsunuz sevgili Indie May Kill okuyucuları. Bu hafta da dizi-film yazılarıma bir tanesini daha eklemek istiyorum. Hem de son iki yıldır izlediğim ve her bölümünde duyduğum şarkılarla bütün hayranlığımı kazanan dizi My Mad Fat Diary ile.


Aslında uzun zamandır '80- '90'ların klasik rock'ıyla alakalı bir yazı yazmayı planlıyordum ama bildiğiniz gibi klasik deniz bir okyanus. İçine gireni hüp diye yutabilme ihtimali bir hayli yüksek. Korkmuyor değildim yani anlayacağınız. Bir de etrafımdaki klasik rock dinleyicilerinin tepkilerinden çekindim. Bir şeyi eksik yazarım da ertesi gün karşıma gelip “Güzelim klasik rock'ı rezil etmişsin Gözde” derler diye öldüm öldüm dirildim.

Geçtiğimiz yılın Ocak ayında İngiliz televizyon kanalı e4'te yayınlanmaya başlayan My Mad Fat Diary de klasik rock yazım için biçilmiş bir kaftan. 1996 İngiltere'sinde geçen bu gençlik dizisi zamanının müzikleriyle harmanlanıyor her bölüm. Öyle iki üç parça da değil bahsettiğim; ilk sezon toplamda altı bölüm ve yüzü aşan sayıda şarkı çalıyor bu altı bölümde. Çalınan parçaların çoğunluğunu zamanın rock parçaları oluşturunca MMFD'yi baz alarak bir '80-'90 klasik rock listesi hazırlamaya çalıştım sizin için.

(asıl kız ; Rachel kısaca Rae ya da bazen Raemundo )

Birazcık diziden de bahsetmek istiyorum merak edenler için. Gerçek bir günlükten uyarlanan dizi kanımca yapılmış en iyi gençlik dizilerinden biri. (Sözüme inanın, her türlü gençlik-lise-kolej dizisini izledim ve izlemeye de devam ediyorum.) Kilolarından ötürü dışlanan / dışlandığını hisseden Rae intihar girişimden sonra belli bir süre bir psikiyatri kliniğinde tedavi görür. Eve geri dönmesinin karar verilmesiyle de dizi başlar. Kendisine sanki ikinci bir hayat bahşediliyordur ama bu Rae için pek de kolay olmayacaktır. Çocukluk arkadaşı Chloe ve onun arkadaş grubuna uyum sağlamak, eski terapistinin yerini alan Kester'la anlaşabilmek, annesi ve onun sevgilisi ile aynı evde yaşayabilmek Rae'i bekleyen olayların sadece birkaçı. Kendini güzel hissetmekle güzel görünmenin arasındaki ince çizgiye çoğu zaman izleyiciyi de davet ediyor dizi. Kendinizi Rae'in yerine koyduğunuz gibi diğer karakterlerin de yerine geçebiliyorsunuz. Her şey o kadar içten o kadar gerçekçi. “Ay lise dizisi işte tren olur tüm arkadaş grubu.” diyorsanız eğer ekranınızın karşısından kocaman yanılıyorsunuz. Daha fazla uzatmıyorum açın izleyin bence. Kötü şey tavsiye eder miyim size ben hiç?

(Soldan sağa; Archie(favorim) - Chloe - Izzy - Chop - Finn)

Dedim ya yüzü aşkın parça var MMFD'de tabi ki hepsini buraya koyamayacağım. Fakat elimden gelenin en iyisini yapıyorum şu an. O kadar çok güzel şarkı çalıyor ki dizide seçmek çok zor. Ben şu an bir rock listesi hazırlıyorum ve evet dizide ağırlıkla rock çalıyor fakat günümüzde hala dinlenen pop-elektronik parçaları da dizide duymak mümkün. Mesela Massive Attack'den Angel, The Prodigy'den Smack My Bitch Up, The Chemical Brothers'dan Setting Sun... Beasties Boys, The Verve, No Doubt, Bee Gees, Depeche Mode, Faithless, Boyzone, Björk de dizide kulaklarımıza gelen güzel seslerden sadece birkaçı.

(Terapistimiz Kester. Herkesin böyle açık sözlü ve destekleyici terapistleri olsa ya.)

Lafı daha fazla uzatmayalım; sizi listemle baş başa bırakayım.

1. Dire Straits – Money For Nothing



2. Mazzy Star- Fade Into You



3. Suede – Beautiful Ones



4. Manic Street Preachers- A Design For Life



5. Beck- Novacane



6. Pulp- Disco 2000



7. Placebo – Nancy Boy



8. The Charlatans – One To Another



9. Paul Weller- Wild Wood



10. PJ Harvey – Meet Ze Mostra



Yüzlerce şarkı içinden seçmekte zorladığım on şarkıyı dinlediniz. Diziyi izlemenizi yazımı bitirirken tekrardan hatırlatır, şiddetle tavsiye ederim. Zaten öyle upuzun bir dizi de değil ilk sezon altı bölüm, ikinci sezon ise yeni başladı iki bölümü var henüz. Hem bence şu güzel müzikleri dinlemek için bile değer bence My Mad Fat Diary.

Gelecek yazıda görüşmek üzere.
Müzikle kalın.
Mucuksle.

5 yorum:

  1. Çok güzel ve çok samimi bir dizi gerçekten, keyifle izliyorum ben de. İzlerken de 'ay ne güzel şarkılar bu dizide' diyordum hislerime tercüman olup bir de güzel bir seçme hazırlamışsın içlerinden. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. 1.sezon 6. Bölüm de en son çalan şarkıyı bile varmıı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizide çalan şarkıları buradan bulabilirsin.

      http://www.tunefind.com/show/mad-fat-diary

      Sil
    2. Teşekkürler

      Sil
    3. Merhaba Kaan Bey sizden rica etsem Sia'nın 1000 Forms Of Fear albümüyle ilgili bir inceleme yazısı yazabilir misiniz?

      Sil

.