24 Nisan 2014

Music May Kill Yaz Şarkıları

Kaan Kızılırmak
Music May Kill



23 Nisan 2013 Çarşamba günü, Life May Kill, Fashion May Kill ve Words May Kill olarak çok uzun zamandır birlikte yapmayı unuttuğumuz “dışarıda kahvaltı“ olayını gerçekleştirdik. Evin sokak kapısından çıktığımız an ise acı-tatlı sonuçlara sahip olan gerçek ile yüzleştik. Yaz gelmiş. Hani o; geceleri bizi uyutmayan, vantilatör bir daha bana ne zaman döneceği düşündüren, ağustosa doğru kendi derini tanıyamadığın, doğru düzgün yemek yiyemediğin ama kısacık şortlar, t-shirtler giydiren, hayata garip bir enerji getiren, çiçeklerin böceklerin etrafta fink attığı yaz ayları başlamış.

Duyulan geçmiş zaman kullanıyorum çünkü yaklaşık iki haftadır vize dönemi içinde boğulan bir insan olarak sokakta neler olmuş, neler bitmiş hiçbir fikrim yoktu. Ama bana hiç üzülmeyin çünkü sınav sonuçlarım arasında 100 almalı sonuçlar filan var. Bu başarımda ise en büyü rolü müzik oynuyor. Takvimde iki hafta olarak gözüken vize dönemi bana en azından bir aylık bir işkenceyi anımsatsa da müzik sayesinde yılmadım, yorulmadım. Tabii ders çalışırken de öyle her şey dinlenmez, dinlenemez. Ben de kendime az ama öz bir liste oluşturup defalarca aynı şeyleri dinledim.

Bugün de sıcacık, tavşan kanı çayımı yudumlarken kulağıma aşina bir ses, bir tını çalındı ve biraz dikkatle kulak verdiğimde ise listemdeki şarkıyı duydum ve listenin aslında ne kadar “yaz“ olduğunu fark ettim. Kahvaltımı bitirdim, sigaramı içtim, eve dönüşte pazara uğrayıp Life May Kill’e çanta, kendime de çorap aldırttıktan sonra hemen oturdum bilgisayarın başına ve olaylar gelişti.

Ve şimdi size içinde, kitap okurken kulağınızda hafif hoşluklar bırakacak şarkılardan başlayıp sahilde kulaklığınızı takıp kendi dünyanıza yaptığınız yolculuğa uğrayıp, en son plaj voleybol oynarken arada dans ederek kendinden geçme ile sonlanacak listeyi paylaşıyorum.  


1. Lana Del Rey – West Coast



Uzun zamandır ne yapacağı merakla beklenen Lana Del Rey, sonunda yeni şarkısını yayınladı. Geçtiğimiz günlerde dinleyicisine kavuşan West Coast için söylenebilecek en güzel kelime ilginç olsa gerek. 80'lerin gitar tınıları ve The Cardigans esintilerinin sezildiği West Coast, bir hızlanan bir yavaşlayan  müziği ile ilginç sıfatını göğüslüyor. Lana Del Rey sözlerinin (sigara, içki, aşk, ayrılık, ikon ve bebeğim) yine ağırlıkla hissedildiği şarkının, nakarat sonrası hızlanmasını çok seviyor olsam da abartılmış nefesli vokaller biraz dikkat dağıtıyor. Ps: West Coast'tan sonra şimdi sıra Ultraviolence albümünü beklemede.   

2. John Legend – All of Me



Arkaplandaki enfes piyano tınıları üzerine döşenmiş eşsiz John Legend vokali ile All of Me, listenin gözde şarkılarından birisi olmayı başarıyor. All of Me şarkısını, dördüncü stüdyo albümü Love in The Future'dan üçüncü tekli olarak yayınlayan John Legend, şarkıyı 2007 yılında Stereo şarkısının klibinde tanıştığı eşine adamış. Bütün bu romantizm yetmezmiş gibi şarkının klibi de John Legend - Chrissy Teigen çiftinin İtalya'daki düğününden birkaç gün önce çekilmiş. Magazinci kimliğimden çıkıp şarkıya gelecek olursam All of Me, benim için Ordinary People Vol. 2 niteliğinde bir şarkı olmayı başardı. Basit, sakin ve güzel melodinin üzerine anlamlı sözler ile ne kadar başarılı olunabileceğini gösteren John Legend, bence bu şarkı ile uzun süre hatırlanmayı başaracak.

3. Coldplay – Magic



2011 yılında çıkardıkları Mylo Xyloto albümleri ile hayranlarını biraz da olsa hayal kırılığına uğratan Coldplay, yeni albümleri Midnight Stories'in çıkış şarkısı Magic ile en azından beni tekrar kendilerine âşık etmeye başardılar. Müzik dünyasında gün geçtikçe mekanikleşen ve karmaşıklaşan şarkıların aksine sakin ve akıcılıktan ölen bir şarkı yaratmayı başaran grup, yeni albümleri hakkında da güzel bir önizleme yapmış oldu. Chris Martin'in benzersiz sesi ve falsetto'larının yanı sıra kendini tekrarlayan müziği ile şarkı olduça sık dinleneceğe benziyor. Son olarak şarkının klibi ise ayrı bir güzel.

4. Sia – Chandelier



Dört yıl gibi uzun bir aradan sonra karşımıza çıkan bir başka isim de Sia oldu. Fakat Sia, bu dört yıllık süreçte o kadar başarılı şarkılara imza attı ki bu zaman dilimini fark etmek neredeyse imkansız oldu. Beyoncé – Pretty Hurts, Rihanna – Diamonds, David Guetta – Titanium, Flo Rida – Wild Ones, Britney Spears – Perfume şarkıları Sia'nın diskografisinin minik bir özeti. Bu kadar başarılı ve büyük isimlere nasıl şarkı yazdığı sorulduğunda ise şarkıyı yazdıktan sonra "bu Rihanna'ya olur, bu Beyoncé'ye" gibi oldukça basit bir mantık yürüttüğünü söyleyen Sia, Chandelier için "yazdıktan sonra kendimin olduğunu fark ettim" demiş. Bana alırsa bu yazın en büyük hitlerinden biri olma yolunda emin adımlar ile ilerleyen Chandelier, tam bir Rihanna şarkısı.  Son derece ritmik müziği, zaman zaman kendini tekrarlayan sözleri ve nakarattaki güçlü vokalleri ile muazzam bir şarkı olan Chandelier umarım istediğimden daha da başarılı olur. Şarkının sözlerinden oluşan video ise son derece eğlenceli.  

5. Disclosure – Latch (feat. Sam Smith)



İngiliz elektronik müziğinin yeni temsilcisi olma yolunda inanılmaz başarılı bir adım atan Disclosure'un, Settle isimli ilk albümünden kişisel favorim olan Latch, son zamanlarda duyduğum en başarılı ve en güzel şarkıların başında. Settle albümünden ilk çıkan şarkı Latch ile tüm dikkatleri çekmeyi başaran grubun albümleri de gerçekten çok başarılı. Disclosure'a hak ettikleri iltifatları sıraladıktan sonra gelelim Sam Smith'e. Zaten birazdan şarkıya tıklayınca kendiniz duyacaksınız ama Sam Smith'in sesi, sesini kontrol edebilme yeteneği ve aksanı adeta bakşa bir evrenden. 

Ps: Şarkının klibindeki insanları izledikçe insan hayata bağlanıyor resmen. Herkes çok güzel, öpüşmek daha da güzel.  

6. Lily Allen – Air Balloon



Listedeki İngilizler'in çokluğu dikkatiniz çekmiştir diye düşünerek İngiliz müziğinin olmazsa olmazlarından Lily Allen ile devam ediyoruz. Hard Out Here şarkısı ile içimin yağlarını eriten Lily, yakında çıkacak olan Sheezus albümünün ikinci teklisi Air Balloon ile de beni benden aldı. Beni dans pistlerine atmayı başaran şarkı, eğlenceli müziğinin yanında ilginç sözleri ile de dikkat çekici. "I don't like dropping names but Kurt Cobain is all in my face / How the hell am I goning to tell him Elvis already took first base?" ve "When I'm bored, I kinda drift away / I'm not sure, quiet, why we work all day" sanırım güzel örnekler olacaktır. Kısacası, şarkıyı eşlik ederek dans etmekten başka yapacak daha güzel bir şey yok.

7. Iggy Azalea – Fancy (feat. Charli XCX)



Liste giderek hızlanmaya ve renklenmeye başlarken size bu listede benim Top 3'üme girmeyi başaran Fancy'yi sunuyorum. Bir türlü istediği çıkışı yapamayan Iggy, sonunda turnayı gözünden vurdu. Şunun garantisini veriyorum ki şarkıyı bir kez dinledikten sonra bir kez daha dinlemek isteyeceksiniz. Iggy'nin seks, ego ve stil hakkındaki sözlerinin, bağımlılık yaratma derecesinde olan ritim ile birleşmesi sonucunda ortaya çok güzel bir şarkı çıkıyor. Fakat şarkının bu denli güzel olmasının bir sebebi de Charlie XCX. Bildiğiniz üzere kendisini en son, geçen yazın hit şarkısı I Love It'te görmüştük. İngiliz şarkıcı Charlie'nin sesi şarkıya öyle güzel oturmuş ki hiç susmasın isteyeceksiniz.  

8. Ed Sheeran – Sing



Listenin sonlarına yaklaşırken ufak bir sürpriz ile karşılaşmaya hazır olun. Benim varlığından bile zar zor haberdar olduğum Ed Sheeran, 2014 yazının şarkısını yapmış. Son bir buçuk yılın altın çocuğu Pharrell ile masaya oturan ve Sing şarkısını yaratan Ed Sheeran'ın daha hiç görmediğim bir yanını keşfettim diyebilirim. Pharrell'in etkisi ile tarzının oldukça dışına çıkan Ed, vokalleri ile biraz Justin Timberlake – Robin Thicke ikilisini anımsatsa da, Sing şarkısının güzelliği her şeyi örtmeye yetecektir. Ayrıca şarkının ikinci kısmında Ed Sheeran – Sing (feat. Ed Sheeran) görmek de mümkün. Bu tarz değişikliği yetmezmiş gibi şarkıda bir de rap müziğe dokunan anlar ile Ed'in yakında çıkacak olan x albümünü heyecanla beklemeye başladım.

9. Kylie Minogue – Sexy Love



Ve karşınızda listenin son şarkısı Sexy Love. 12. stüdyo albümü Kiss Me Once ile müzik dünyasına hareket getiren Kylie'nin, son albümünden favori şarkım olan Sexy Love, tam bir yaz şarkısı. Sexy Love, pop müzik tınılarının yanında funk ve elektronik müziğin kıpır kıpırlığını da barındırarak kendini tamamlıyor. "You look so sexy in  my bed / You look so sexy in my head" gibi yakalayıcı sözlerden oluşan şarkı, güçlü davullar ile birlikte bir Kylie klasiği olma yolunda ilerliyor. Umarım Kylie, tekli seçimlerini (Into The Blue ve I Was Gonna Cancel) gözden geçirir ve çok geç olmadan Sexy Love'ı tekli olarak yayınlar.

Havaların yazı göstermesi ile birlikte umarım her şey biraz daha güzel ve eğlenceli olmaya başlar. Güzel bir tatil, temiz hava, sevdiğiniz insan(lar), aşk, seks, para, börtü böcek ve güzel şarkılar ile çok güzel bir yaz olsun.

2 yorum:

  1. Iggy, Coldplay, Ed, Disclosure ve ve ve benim için son zamanların en güzel şarkısı efsanevi John Legend. Hepsi harika seçimler. Okurken 'Aa evet kesinlikle evet,ben de hep bunu dinliyorum bu ara' dedim. H A R İ K A.

    YanıtlaSil
  2. Ay ne güzel liste. Lily Allen'ı listede görmek ise ayrı bir zevk.

    YanıtlaSil

.