5 Temmuz 2013

Eski’ye Karşı Yeni: Seçilmiş Cover’lar

Başlığı yazarken bayağı düşündüğümü söyleyerek açmak istiyorum bu haftaki yazımı. Yıllardır “cover” kelimesinin Türkçe'ye çevirisini düşünür dururum; bir türlü de bulamam. Bu haftaki yazımı yazarken de bulamadım nitekim. İstemeye istemeye başlığa “cover” kelimesini yerleştiriverdim. Eğer ki yerine konulacak kelimeyi bana bildiren olursa başlığı da değiştirmek isterim. Yorumlarınızı bekliyorum.

Cover şarkı dendi mi, tartışmalar havalarda uçuşur. Bazı insanlar tamamen karşıdır “O şarkıyı asıl söyleyen müzisyenden başkası başaramaz.” der, bazıları “Aslı korkunçtu bu harika olmuş.” der çoğu cover şarkı için. Benim için de böyle durumlar yok değil aslında; mesela bir Queen parçasının coverlanması benim için baştan bir kayıptır; çünkü hiçbir Queen parçası Bay Mercury kadar güzel performe edilemeyecektir. Ya da Radiohead mesela. Niyeyse Thom Yorke'un elinin, sesinin değdiği şeye başkası dokunmamalı gibi hissederim. Ama bir yandan da sevgili Leonard Cohen'in Hallelujah'sını bana sevdiren Jeff Buckley'dir; Bob Dylan'ı yıllar önce Sertab Erener'in yaptığı “One More Cup of Coffee” ile tanımışımdır. Hakkını vererek yapılmalı coverlar nitekim, yoksa tutunma olasılıkları biraz düşüyor bana kalırsa. Hatta başka bir şekilde söylenmesini de severim cover şarkıların. Ritmiyle oynanır, bambaşka hatta yepyeni bir hale gelir bazen şarkı; o haliyle de hoşuma gider şarkılar.

Mademki sürekli yeni bir cover parça çıkıyor, Youtube'da vb. sitelerde insanlar coverlar yaparak müzik dünyasına adım atıyor; ben de bu hafta seçtiğim coverlarla sizlerin karşısındayım. Listeye alınması gereken çok cover vardı ama ben şarkıları klasikler arasından seçmeye çalıştım; özellikle yeni nesil müzisyenlerden çalınmış söylenmiş olmalarına dikkat ettim ki eski müzik dünyası ile yenisini de bir şekilde karşılaştırmış olalım. Nitekim eski şarkılarımız mükemmel, ama bence yeni versiyonları da hiç fena olmamışlar. Ellerine, ağızlarına sağlık yeni nesillerimizin.

Bu hafta bir farklılık olarak video koymak yerine size çok sık bahsettiğim 8tracks'den liste hazırlayarak o listeyi koydum. Böylece kesintisiz bir şekilde seçtiğim şarkıları dinleyebilirsiniz. Belki çok hoşunuza giderse 8tracks'te şöyle bir gezintiye bile çıkabilirsiniz. Memnun kalacağınızın garantisini veririm.

En yakın zamanda görüşmek üzere.
Müzikle kalın.

                                                                  Gözde Sarıhan


NOT: Malumunuz haftalardır Twitter'dan başımızı kaldıramıyoruz. Bir çeşit toplumsal aydınlanma yaşadığımızı düşünüp sevinsem de; güzelim kavakların aramızdan ayrılışını takip ettikte ruhumdan, kalbimden, vicdanımdan bir şeyler de kopup gitti. O yüzden bu yazımı 'Gezi Parkı Direnişi'nde kaybettiğimiz güzel insanlarımıza ithaf etmek istiyorum. Özgürlüğün sırtından, kafasından mermiyle vurulduğu zamanlara; özgürlüğün göğsünden, gözünden yaralandığı anlara.


Mini not: Bu hafta konuyu bulmamda bana yardımcı olan “Irish” B.A'ya sevgilerimi gönderiyorum. Coverlarını koyduğum Beatles parçalarını sana armağan ediyorum. Ayrıca kendisinin çılgın bir FATM hayranı olduğunu bildiğim Ö.E'ye de armağanımdır Florence'in güzel sesi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.