14 Haziran 2013

Quadron - Avalanche


4 yıllık aradan sonra ikinci albümleri “Avalanche” ile bize tekrar merhaba diyen Quadron, yeni albümleri ile çıtayı biraz daha yükseltmişe benziyor. İlk albümleri Quadron’a oranla daha fazla müzik çeşitliliği ile karşılaştığımız Avalanche albümü “hafif ritimlere sahip ve akıp giden” bir albüm. Coco O. ve Robin Hannibal ikilisinden oluşan grup 2009 yılında çıkardıkları albümden 4 yıl sonra tekrar dinleyicilerin beğenisine çıktı.
Avalanche albümü 10 şarkıdan oluşuyor. Albüm, genel olarak oldukça başarılı olmakla birlikte piyasa şarkılarından sıkılmış ve sakin ritimler ile eğlenmek ve dinlenmek isteyenler için güzel bir alternatif. Yavaş yavaş albümün derinliklerine doğru yola çıkalım.

Albümün açılış şarkısı LFT (Looking For Trouble), albüm hakkında oldukça başarılı bir özetleme yapıyor. Bana kalırsa albümün en başarılı şarkılarından olan LFT, Coco O.’nin o güzel sesini öne çıkarırken, ritmik müziği ile de insanı sallandıran yapıda. Nakaratın başlangıcı ile yükselen vokal, “I’m still looking, looking for trouble.” sözleri ile tatlılıktan yenebilecek noktada. “Evet, hala bela arıyorum.” diyerek güzel bir meydan okuma şarkısı olmasından dolayı ayrıca sevdiğim şarkının sonundaki isimlere yapılan göndermeler de yerine ulaşmıştır diye düşünüyorum.

Albümdeki özel şarkıların başında olmak ile birlikte benim de 3 favorimden birisi olmayı başaran Favorite Star, ilk dinleyişte oldukça akılda kalıcı olmanın yanında uzun süre dillerden düşmeyen şarkılar kategorisinde. Sözleri, masumluk ve sevimlilik içerirken; müziğin giderek çeşitlendiği şarkının nakaratının arka vokaller ve davullar ile güçlendirilmesi son derece başarılı olmuş. Son zamanlarda ne zaman dans etmek istesem, farenin imleci hemen bu şarkıyı buluyor. Şarkıyı dinlerken dans edemeyecek durumda olduğum zamanlarda ise; yüksek bel pantolonun üzerine göbeği açıkta bırakan üstlerini giymiş kızlar ve askılı t-shirtlerinin bir askısı düşmesine rağmen umarsızca dans etmeye devam eden kafasında yazlık şapkalı erkekleri düşünüyorum. Çok eğlenceli. Ufak bir eleştiri olarak; her dinleyişimde şarkının ikinci kısmındaki girişte, müziğin daha sert olmasını bekliyorum.


Albümün çıkış parçası Hey Love, albümün en iddialı şarkısı. Benim de favorilerimden biri olan şarkı, oldukça ritmik ve hareketli. Sözleri ile de dilime oldukça takılan şarkı, son zamanlarda duyduğum en aklı başında şarkı. Özellikle şarkının ikinci kısmını başlatan “Hey love, I’ve been a sad affair/And restless for your charm/Hey love, do you really think it’s fair?/This search, it’s been so long/Crying for reasons, and try to believe/That I’m too young to fall in love/But hey love, what’s going on in here/You brutalize my soul” sözler son derece sevimli.  Şarkıyı dinlerken, bir hafta önce tahmini 7. tekrarıma başladığım Sex and The City’deki ikinci sezon Carrie&Big ilişkisi gözümün önünden gitmiyor. Şarkının klibi ise izlerken suratta tebessüm bırakan cinsten olmak ile beraber güzel erkekler kategorisinin başarılı bir örneği niteliğinde.


Albümde kendini ön plana çıkaran şarkılardan birisi de Crush. İlk dinleyişte, uzun zamandır sessizliğini koruyan ve ne yapacağı merak konusu olan Adele’i anımsatsa da, şarkının ortalarına doğru bu benzetme hissi azalmaya başlıyor ve kendimizi şarkının akışına kaptırıyoruz.  

Ben yazmaktan yoruldum, insanlar bu tarz şarkılar yapmaktan bıkmadı. Albümün çözemediğim şarkısı “BetterOff (feat. Kendrick Lamar)”. Her zaman olduğu gibi bu şarkıyı da zaman kavramının sıcacık kollarına bırakıyorum. Dingin bir havası olan şarkı bu özelliği ile beni sakinleştirse de belli bir dinleme sayısından sonra şarkı sıkıcılaşmaktan kaçamıyor.


Gün geçtikçe ve albümü dinledikçe, favori şarkım konusunda bazı kararsızlıklar yaşıyorum. İşte, SeaSalt şarkısı da bu noktada devreye giriyor. Öncelikle, şarkıdaki “I can’t find my feelings” cümlesi oldukça etkileyici ve derin. Bu güzel söz, şarkının geneline de yayılmış halde. Müzik ise genel olarak sakin; fakat  bazı noktalardaki nüans farklılıkları ile, şarkı 30 saniyede bir “ben buradayım” diyor.

Sea Salt şarkısından sonra gelen ve albüme de adını veren Avalanche, güzel bir kapanış şarkısı. Kemanın ağırlıklı olarak kullanıldığı ve Coco C.’nin sesine doyamadığımız şarkı ile albüm bitince; albümü, ilk şarkıdan başlayıp tekrar dinleyesi geliyor insanın.

Befriend, Neverland ve It’s Gonna Get You şarkıları ile henüz ortak bir noktada buluşamadım. Umarım onları da seven ve dinleyen çıkar.

Yaklaşık 1 ay önce tanıştığım Quadron ile aramızda oldukça yakın bir ilişki oluştu. Avalanche albümleri ile ilişkimizi bir üst noktaya taşıyan Quadron, umarım sizi de ele geçirir ve mutlu eder.

Kaan Kızılırmak

2 yorum:

  1. Hiç duymamıştım, ilk kez burada dinleme fırsatı buldum ve çok hoşuma gitti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Albümün ikinci teklisi Favorite Star'ın çok beğendiğim klibi yayınlandı. Kaçırmayın derim.

    http://www.youtube.com/watch?v=ucwj4cFCmOw

    YanıtlaSil

.