22 Mart 2013

Murat Dalkılıç - Bir Güzellik Yap



           

        Çok mutluyum. 
Türkiye'deki müzik piyasası artık "yenilikler yok", "herkes kendini tekrar ediyor", "türkçe pop ölüyor mu?" gibi ifadeler ile tanımlanıyor. Tabii ki mutlu olmamın sebebi bu değil. Mutluluğumun sebebi bu düşünceleri haksız çıkaran şarkıcıların var olması. Bu önemli isimlerden birisi de Murat Dalkılıç.






                  


Murat Dalkılıç'ı ilk olarak "Kasaba" şarkısında Murat Boz ile duyduk ve Murat Dalkılıç, o şarkı ile bize sağlam bir uyarı verdi; "Bekleyin, ben geliyorum." Murat Dalkılıç'ın müzik piyasasında sadece 5 yıldır var olduğunu fark ettiğimde ise şaşırdım. 5 yıla fazla başarılı iş sığdırmış. Nasıl sığdırmış filan derken bir baktım yazıyorum. Tabii ki tek nedenim bu değil. Murat Dalkılıç geçtiğimiz günlerde kendi Youtube sayfasında "Bir Güzellik Yapsana" albümünün hazırlık aşamalarını içeren dvd'yi yayınladı. Hemen izledim çünkü albümü herkes alıp dinliyor fakat hazırlık sürecinde neler olduğu ile ilgili pek kimse ilgilenmiyor. Bana kalırsa işin en eğlenceli kısmı, hazırlık safhası.





           
İlk olarak Bir Güzellik Yapsana albümünü çok sevdiğimi belirteyim. Zaten sözlerinin ve bestesinin Gülşen'e ait olduğu albümün çıkış parçası Bir Güzellik Yap, 2012 yazının tartışmasız en hit şarkısıdır. Ayrıca albümdeki Kader ve Lüzumsuz Savaş şarkıları kliplendi ve bu şarkılar da büyük ses getirdi. "Tamam, Murat albümü kapatmıştır artık" derken Bir Hayli şarkısının, eğlenceli klibi yayınlandı. Murat Dalkılıç, klipte iki karakteri canlandırıyor. İlk olarak biraz kilolu, kendine güveni olmayan ve hoşlandığı kızı mutlu etmek isteyen fakat çuvallayan bir karakterken daha sonra karşımıza, sporunu yapmış fiziğini toparlamış, kendine güveni gelmiş ve bu sefer gücü elinde barındıran bir karakter oluveriyor. E gerisini siz tahmin edersiniz. Belki de etmezsiniz, o zaman buyrun.




Gelelim esas konumuza. Aslında lafı çok uzatmayacağım çünkü bir an önce izlenmesi gereken bir albüm macerası. İçerisinde Ozan Çolakoğlu, Gülşen, İskender Paydaş, Murat Çekem ve Ogünç Başara barındırıyor. Albüm öncesi, albüm sırasındaki şarkı seçimleri, şarkıların demo kayıtları, fotoğraf çekimleri, kısacası her şeyi izleyeceksiniz. Beni en çok etkileyen ise çok eğlenceli bir albüm süreci olması. Murat, yaramaz bir çocuk kadar çok sempatik ve doğal. Belki de 5 yılda bu kadar çok başarıya ulaşmasının tek sebebi çok fazla çalışması değildir. Neyse, bana kalırsa ben hiç susmam. Murat Dalkılıç'ın dediği gibi şimdi arkanıza yaslanıyorsunuz ve izlemeye başlıyorsunuz. 


                                


                                


Videoları daha detaylı incelemek isterseniz, bu da Murat Dalkılıç'ın Youtube hesabı : http://www.youtube.com/user/MuratDalkilicTR?feature=watch


Not: Umarım Bir Hayli şarkısı son kliplenen şarkı olmaz ve Neyleyim İstanbul'u şarkısına da bir klip çekilir.


Kaan Kızılırmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.