Evet, o büyük an geldi.
Ne mi oldu?
Tabii ki Gülşen oldu.
Gülşen’in yeni albümü “Beni Durdursan Mı?”.
Bendeki
Gülşen sevgisi nerede, ne zaman başladı hiç bilmiyorum ama son 4-5 yıldır adam
akıllı dinlediğim şarkıcı kendisi. Gülşen, zaten kısa dönemler haricinde hep çok
başarılıydı. “Önsöz” albümü ve son zamanlarda diğer şarkıcılara verdiği
şarkılar ile zirvesini de yaptı. Dediğim gibi Önsöz albümünden sonra kendini
nadasa bıraktı ve 8. Albümü için çalışmaya başladı ama bu 3 yıllık arada da
kimlere, ne hitler verdi saymıyorum bile. Belki de beni, Gülşen’e bağlayan bu 3
yıl içindeki disiplinli ve sakin – kendini kaptırmamış- duruşuydu. Tabii ki bu
3 yılın neredeyse her günü aynı soru vardı kafamda ; “Gülşen’in albümü ne zaman
çıkacak?”
Artık
sabrımın sonlarına geliyordum ki Gülşen önce albümün çıkış parçası “Yatcaz
Kalkcaz Ordayım” ı yayınladı ardından da albümün 3 gün içinde elimizde
olacağını söyledi. Tabii ki şarkıyı da albümü de saniyesinde dinledim.
Albümü
genel olarak değerlendirecek olursam farklı tarzda şarkılardan oluşan bir
karışım diyebilirim. Sezen Aksu, Yıldız Tilbe gibi çok güçlü söz yazarlarından
esinlenmeler var diyebiliriz. Tabii ki esinlenmek kolay kısmı, zor olan ise
onun nasıl uygulandığı ki bence bu dönemde, bunu en başarılı şekilde uygulayan
isim de Gülşen. Ayrıca albüm ve imaj
görsellerindeki kostümler Zeynep Tosun tarafından tasarlanmış. Fotoğraflar,
Emre Ünal'a aitken styling Mahizer Aytaş imzalı.
Albümü
dinlemeden önce çıkış parçası olarak Yatcaz Kalkcaz Ordayım’ın seçilmesi
konusunda tereddütlerim vardı fakat şarkı, çıktığı günden itibaren büyük sükse
yaptı. Şarkıyı, radyolarda, paylaşım sitelerinde kısacası olması gereken her
yerde duydum diyebilirim. Ayrıca şarkı, Hande Yener’in Hasta şarkısının uzun
zamandır birinciliği sahiplendiği “en çok indirilen şarkı” dalında da 1
numaraya ulaştı. Şarkı, hızlı tempoda
ilerlerken zaman zaman sözlere yetişmek zor olsa da arkalardan gelen kemençe
sesi bir pop şarkısına bu kadar güzel yedirilebilirdi. Şarkının klip
çekimlerinde ise Murad Küçük ve Bahar Kongel ile iş birliği yapılmış. Ben de bu
3 isimden boş bir şey çıkacağını hiç sanmıyorum.
Albümün
tartışmasız öne çıkan iki şarkısı var: Kardan Adam ve Irgalamaz Beni. Kardan Adam şarkısının sözlerini
dinlerken “zeka ve duygunun sevişmesi” hissinden başka bir şey duymuyorum ben.
Özellikle “O erir üstüme, erisin ben çoktan sırılsıklam.” dizesi bu şarkıdaki
nokta atışı olmuş. Yine de şarkının nakarat girişindeki “Zaten aşk, ne zaman
doğru zaman kollar? Hiçbir zaman.” cümlesi ile betimlenen ve Gülşen’in yorumu
ile hayat bulan aşk, şarkının kilit noktası ki anahtar da yine Gülşen’de. Albümün hiti ise Irgalamaz Beni. Benim bu şarkıdan beklentilerim çok yüksek. Bundan
yaklaşık 10 yıl sonra Gülşen deyince akıllara gelen ilk 5 şarkıdan birisi olma
yolunda büyük bir aday. Gülşen’in yaza sakladığını düşündüğüm şarkının
nakarattan önceki kısmı oldukça Yıldız Tilbe esintili ve bir o kadar da güçlü. Ardından
gelen “Beni Durdursan Mı?” ile kendinizi müziğe bırakmanız yeterli. Bu iki şarkının yanında yine çok iddialı olan Saklandım İzlerinde ve Kendine Müslüman’ı da es geçmemek
lazım. Kendine Müslüman şarkısının durumu biraz farklı. Alataurka müziğin ve
sözlerin ağırlıklı olduğu şarkıyı Gülşen öyle seksi okumuş ki efkarlansan mı
dudak mı ısırsam çözemiyorum. Bildiğim tek şey ise ben bu şarkıyı rakı
masasında söylerim. Acısı Bile Bal ise dans pistinde beni bir güzel terleteceğe
benziyor. Oldukça keskin ritme sahip şarkıda, önce “Yardım et, ben hala aşığım”
ile seksi bir ruh ,sonrasında ise “Sen nasıl tok kaldın, ben açken o kadar?”
ile oynak bir ruha bürünüyor insan.
Madem
albüm farklı tarzlardan oluşuyor dedim, biraz da yavaş şarkılar hakkında
konuşayım. İlk çöze çarpan şarkı Yalanlar
Çok Güzel . Şarkıyı, Gülşen’in bir
önceki albümündeki Tamamen Yanılsama ve Hükmen Mağlup gibi şarkıları ile
kıyaslayacak olursak, Yalanlar Çok Güzel insanı daha çabuk yakalıyor ve daha
kalıcı bir his bırakıyor. Sözlerdeki “Meğer sustuklarınmış sahici olan.” Ve “Değerinden kaybetmez aşk, o durumlarda. Aşkı
aşk yapan budur düşerken uçurumlardan” ifadeleri aşkı düşündürmeye başlarken
şarkının sonundaki bağlama solo ise beni neredeyse Allahuekber’e kaldırıyordu.
Bir diğer düşük ritimli şarkı olan Aşk
Cinayet Sever adeta ayrılık acısına itiraz edenlere yazılmış. “Aşk cinayet
sever. Zaafım bu yüzden belki de katilime.” dizesi ise sadece şarkının değil
albümün de en iddialı cümlelerinden.
Albümün son iki parçası ise yine düşük tempoda. Geçen yazın en hit şarkılarından birisi olan Seyre Dursun Aşk şarkısının akustik
versiyonu. Şarkının orijinal versiyonu gibi akustik hali de çok başarılı.
Özellikle şarkının B kısmının ikinci nakarattaki “sevişe sevişe konuş” nağmesi
ile Türk Sanat Müziğine de güzel bir gönderme yapılmış. Albümün kapanışını ise
ağır Sezen Aksu esintili Ne Düşünürsen O
Olur ile yapmış Gülşen. Albüm boyunca kenarından köşesinden de olsa bir
şekilde iyi ya da kötü aşktan bahseden Gülşen, albümü kapatırken sanki “Bu
kadar çok şey söyledim ama sonuçta yapacak bir şey yok, iyi düşün iyi olsun.” demek
istemiş. Çok da güzel demiş.
Bana
kalırsa Gülşen, çok başarılı bir albüm yapmış. Önsöz albümünün üzerine zaten
yine Gülşen çıkabilirdi diye düşünüyordum, hiç de yanılmamışım. O zaman fazla
söze gerek yok. Hoş geldin Gülşen.
Kaan Kızılırmak
Gülşen'i hiç dinlemeyen, daha doğrusu tarzı olmadığı için yüzüne bakmayan ve ilgilenmeyen beni bile Gülşen dinlettin gibi oldu bu yazıyla sanki :) Bu yazıyla ilgili değil ama genel olarak bir önerim olacak benim. Madonna veya Lady Gaga'nın gelmiş geçmiş tüm albümlerinin ve çalışmalarının incelemelerini yapsan çok hoş olurdu bence. Dikkate alabilirsin gibi önerimi bence hı ? :)
YanıtlaSilTeşekkürler, çok mutlu oldum. Bahsettiğin konu ile ilgili olarak da çalışmalarım var. En yakın zamanda paylaşacağım.
YanıtlaSilSon zamanların en başarılı ismi Gülşen. Yazı da o derecede başarılı.
YanıtlaSil